Ve škole v Barmě

Během našich cest po Asii jsme potkávali spoustu dětí, jak si hrají na ulici a na hřišti, kupují v obchůdcích dobroty nebo míří ze školy domů. Mne, učitelku (teď již na mateřské), vždy lákalo navštívit místní školu a zažít školní atmosféru jinde než jen u nás.

Před naší poslední cestou do Asie jsem v Praze nakoupila školní potřeby a nějaké dobroty, abych na návštěvu nepřišla s prázdnou a udělala dětem radost.

DSC_7053

Před naším hostelem v Nyaungshwe, odkud jsme vyráželi na Inle Lake, byla právě taková škola, do které jsem se chtěla jít podívat. První stupeň, jako učím doma já.

DSC_7045

Jedno dopoledne, když mají děti právě přestávku, si všechny hrají na školním dvoře. My jdeme dovnitř. Zdravím paní učitelku a anglicky vysvětluji, že jsem také učitelka. Hned nás zve dovnitř do sborovny, kde zrovna tráví přestávku i další kolegyně. Servírují nám čaj a posadí nás ke stolu a snažíme se prohodit pár vět o škole. Anglicky ani jedna z nich moc neumí, ale i tak cítím, že si rozumíme. 🙂

DSC_7046

Děti jsou zde rozděleny do tříd podle věku, učebny jsou zařízeny prostě, nejmladší děti ve třídách sedí na matracích a kobercích, starší mají lavice – a když píši lavice, myslím tím opravdu lavice! 🙂

DSC_7055

Když zazvoní, učitelka nás vede do třídy k nejstarším dětem. Ty jsou z nás vykulené. Snažím se jim anglicky něco říct a paní vyučující jim překládá. Nakonec nám řeknou pár básniček a zazpívají písničku, ve které slyším pár anglických slovíček.

DSC_7060

Dětem moc poděkujeme za básničky, rozloučíme se a odcházíme, aby děti mohly pokračovat ve studiu.

DSC_7064

Byla to pro mě moc příjemná zkušenost a cítila jsem, že děti výuka baví. Přeci jen je to jejich šance na lepší budoucnost, které si opravdu váží.

Zanechat Odpověď

